torsdag 28 juni 2012

Officiellt

Så fort den här veckan har gått. Försöker sitta och tänka på vad vi har hittat på alltmest men mitt minne är verkligen urkasst!

Tror det var i måndags em/kväll som vi märkte att Jasper började bli förkyld så både tisdag och onsdag fick han stanna hemma från dagis. Han har faktiskt redan börjat bli lite bättre, mycket tack vare astma medicinen känns det som.

Idag har jag varit på bio för första gången på väldigt länge. Jag och Eva gick och såg Hunger Games som gick kl 14.30. Den var väl helt Ok men jag blev inte helt såld. Trodde nästan att den skulle vara lite bättre med tanke på vad man hört. Men det var riktigt skönt att få komma iväg och vara själv för en stund så det vägde upp :)

Idag blev det även officiellt att Pelle fick jobbet som sektions chef uppe i Skellefteå med start till hösten. Känns så konstigt. Det kom så plötsligt. Hade nog räknat med att vi skulle bo kvar här i Umeå i många år till. Men samtidigt måste man ju ta chanser som dyker upp. Även fast det känns lite omständigt och läskigt.

Många blandade känslor kom med beskedet. Är verkligen glad för Pelles skull. Så duktig han är! Ska även bli skoj att få kunna umgås mer med Pelles familj och de vänner vi har i Skellefteå, som man inte ser så ofta. Mindre roligt blir att lämna vännerna och läget man har här i Umeå. Vet ju även att Jasper (Enya också såklart) har det bra här men man vet ju inte hur det blir. Nog för att jag tror att det blir bra där med. Men det är ju alltid lite jobbigt att inte veta. Men det jag nog minst ser fram emot är själva flytten. Städa. Packa ner. Packa upp. Renovera. Igen!!

Man skulle ju kunna tro att vi är experter på att renovera snart men så är ju tyvärr inte fallet. Både jag och Pelle har så bra hjälp från våra familjer att vi själva har fått tummarna mitt i handen :D Men det är skönt att man har så fina människor runt omkring en som ställer upp!

5 kommentarer:

  1. nja... det där med tummen mitt i handen vet jag inte om det stämmer... Du e ju duktig =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack men det är nog snarare i så fall att jag är duktig på att försöka :)

      Radera
  2. Ja älskar er ...är en trygghet och trevligt att har er nära. Blir riktigt berörd av tanken att en barndomsvän som ja inte träffat på länge är så nära och viktig för mig den kontakten vi fått nu..men ja ät samtidigt glad att ni flytta"nära" ni är underbara! Den kontakten ja fått med barnen å hela familjen, tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va gullig du är Matilda! Du är underbar du med :) Ni får se till att göra klart övervåningen så vi har någonstans att bo när vi kommer och hälsar på :D Puss på dig

      Radera
    2. absolut, fint tänkt med övervåningen. :)

      Radera