torsdag 20 september 2012

GRATTIS!!

Grattis Eva till din underbara lilla flicka!!!

Börjar med att backa tillbaka till tisdagen.
Enya slår rekord genom att sova från läggningen kring 19 ända till klockan 6! Sen tar dessutom Pelles mamma både Enya och Jasper så jag får gå och sova en stund till. Kan dagen starta bättre? :)

Jag och barnen drar sen in till stan och träffar Erika och barnen och går bland annat till öppna förskolan där på Morö Backe. Riktigt trevligt! Till middag bjuder Pelles föräldrar både oss och Pelles bror Anders med familj på surströmming. Mumms!





 
 


Precis när vi sen ska lägga barnen för kvällen ringer Eva och berättar att hon tror att vattnet har gått! Så i stället för att lägga barnen blir det att snabbt packa ihop och slänga in barnen och mig i bilen och köra ner till Umeå igen, eftersom jag (och hennes mamma) skulle vara med på förlossningen. Hon hade inte direkt fått några värkar än så jag passade på att vila/sova i väntan på att hon skulle höra av sig. När jag sen vaknade vid 6 tiden hade värkarna fortfarande inte blivit regelbundna så vid 9 tiden åkte vi in för igångsättning. Det tar rätt lång tid innan det börjar hända saker men sen smäller det bara till och kl 19.56 onsdagen den 19/9 föds hennes lilla flicka!! 3315g och 50cm lång och super söt!




Jag som i princip hade bestämt vad jag ska vidareutbilda mig till i vår, men nu får man kanske börja tänka om? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar