söndag 29 april 2012

Sommar

Idag har det varit en riktigt fin dag igen med strålande sol och nästan vindstilla. Plötsligt känns sommaren inte alls så långt borta!

Dagen började riktigt bra, låg ända till ca 9.15! Känns som Enya börjar sova längre nu. Dom senaste nätterna har jag bara ammat nångång mellan 00 och 03 och sen först vid 6-7 tiden. Idag blev det visserligen kl 7, 8 och 9 men känns ändå lyxigt att få ligga kvar i sängen till över 9 :) Pelle är en riktig klippa som alltid kliver upp med Jasper på morgonen oavsett när han vaknar. Puss på dig älskling! :)

Efter en liten joggingtur (4km) med båda barnen, hunden Doris och Pelle åt vi lunch och sen bar det av till travet igen. Idag tävlade nämligen syrran med 2 av hennes russ (ponnytrav). Tyvärr missade vi hennes första lopp (där hon kom 4a) med bara nån minut och sen hade dom flyttat på hennes andra lopp så det hann vi inte stanna och kolla på. Riktigt tråkigt men det lär ju komma fler tillfällen..

Direkt efter travet körde vi upp till Robertsfors där min lillebror Chrille spelade den sista och avgörande kvalmatchen i handboll. Det blev en rätt spännande match som sikeå tillslut vann! Så nu spelar dom kvar i div 2 även nästa säsong.

Middag blev på gatuköket i robban tillsammans med pappa Micke och familjen. Blev sista gången på länge som jag åt en pizza. Från och med den 1a Maj kommer jag, Matilda (hennes idé), Pelle och kanske även Gurra och Alli köra en "nyttig" månad. Alltså inget godis, glass, gofika, dricka, skräpmat osv. Har redan börjat försöka vara lite nyttigare än vi har varit tidigare men att köra ett totalförbud i en hel månad känns lite jobbigt.

Nu har Pelle bytt till sommardäck på bilen och båda barnen ligger och sover, så nu ska jag ta och umgås lite med min älskade make som jag knappt hunnit gosa med alls sen i onsdags.



Jasper får rida lite på Allis häst Disse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar