måndag 23 april 2012

Sushi!

Sushi är verkligen en sån rätt som bara blir godare och godare ju mer/oftare man äter. Kommer ihåg första gången jag provade det och tyckte inte alls om smaken! Främst var det nog wasabin som gjorde det men även tanken på att det var rå fisk gjorde nog inte saken bättre.
Andra gången gick det faktiskt att äta men tredje gången (under jordenrunt resan i Australien) var jag helt såld! Sen dess har det blivit en hel del sushi-ätande, speciellt som helglyx. Och då framför allt att göra egen.

Megastora (och billiga!!)
sushirullar i Brisbane, Australien



På fredag är dags igen för en sushikväll med brudarna = Emma, Matilda och vanligtvis även Ida men tråkigt nog kunde inte hon den här gången. Vi ska vara hos Matilda i deras nybyggda hus!

När jag såg det här i almenackan i lördags blev jag så sugen på sushi att vi bestämde oss för att det var dags igen och bjöd då även min bror Christoffer och hans tjej Linda!

Tog inga kort på sushin i lördags men såhär har det sett ut tidigare:



Första gången man gjorde egen sushi blev det
inte direkt snyggt, men smakade
som tur var desto bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar