torsdag 2 augusti 2012

Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter 2 dagar i Ratu. Barnen sover och jag och Pelle sitter och pustar ut med varsin laptop i knät. Väldigt sociala med varandra med andra ord.. :) Hade tänkt sova över en natt till men jag längtade efter att få sova i min egen säng. Tror vi har sovit mer borta den här sommaren än hemma.

Igår blev det mest arbete på bastun. Jag målade på utsidan och Pelle lite på insidan medan pappa snickrade ihop en sittbänk och en bredare lav. Under tiden vi arbetade fick Jasper prova köra en av Allis hästar för första gången och följde sen med mamma och Alli på en tur. Var lite orolig att han skulle bli less fort och vilja hoppa av men han tyckte visst att det var riktigt skoj! Som avslutning på dagen blev det sen att sitta och njuta av värmen i bastun!



Idag på förmiddagen drog Jasper med oss alla (utom Enya som låg och sov och mormor som var barnvakt) ut på blåbär och hjortron jakt. Det fanns hur mycket blåbär som helst! Tyvärr blev det inte så många hjortron som vi hade hoppats på. Fler åkte dessutom direkt in i munnen på Jasper så det blev inte många som vi kom hem med :) Av blåbären blev det sen en riktigt god blåbärspaj som Alli gjorde. Medan barnen (+Pelle) sen låg och sov lunch passade jag och pappa på att jobba med dräneringen (målade grunden med asfaltsfärg). Även bastun blev färdigmålad.




Som vanligt blev det att köra lite traktor med Jasper. Han fick både åka på släpet och sitta i mitt knä och köra. Innan middagen fick han även sitta i mitt knä och köra lite med grävmaskinen :D

I morgon ska vi hjälpa Chrille att flytta hit till Tomtebo. Hans första bostadsrätt, lillebror har blivit stor! :) Sen blir det att storhandla och börja baka inför kalaset på söndag som gäller. Som tur är kommer vi även få hjälp med bakningen av Alli. Syskon är allt bra att ha, och jag har ju dessutom 4st! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar