tisdag 21 augusti 2012

Oj oj

Dagen som började så lugnt avslutades med en bra mycket högre stressnivå.

Jasper började om på förskolan idag och Enya somnade på vägen dit. Så när jag kom hem igen kändes det konstigt tyst och stilla. Efter att ha plockat till lite här hemma så fick Doris en promenad tillsammans med kompisarna Dipsi, Hero och River (och Eva såklart). Som vanligt blev det en hel del bäbisprat. Känns så roligt att det är så nära nu!! 15 september är hon beräknad.

Strax innan 14 var det sen dax att hämta Jappe från dagis. Det hade gått rätt bra. Han hade blivit lite orolig/ledsen på förmiddagen när det var massa nya barn där. Tror det var 9 (!) nya barn som ska skolas in på hans avdelning.. Men sen hade det i alla fall lugnat ner sig.

Hemma igen såg jag att vi nästan hade slut ersättning åt Enya så jag ringde till Chrille hoppades att han också behövde handla nått så jag kunde få lite hjälp på köpet, och lyckades! :) Så nästan direkt efter att vi kommit hem packade vi in oss i bilen och hämtade upp Chrille på hans jobb (på ersboda och drog sen till Ica Maxi.

Väl där borta hann Enya bli väldigt hungrig och Jasper halvt otålig och kladdade banan lite här och där. Dessutom lyckades båda pricka in att göra The Big One (varav det ena ledde till klädbyte). Men självklart inte på samma gång så det blev flera svängar till toan. För att krydda den nu rätt så stressade mamman så HATAR Enya att åka bil och Gallskrek hela sista biten hem. Väl hemma hade även Jasper börjat bli hungrig (och därmed rätt grinig) eftersom klockan nu var efter 17. Så medan jag bar Enya och matade henne med ersättning försökte jag även att börja laga middagen samtidigt som Jasper ska lugnas och känner sen att Enya har gjort nr 2 igen.. Pust!

Men det gick ju bra det med och nu sover båda barnen. Så otroligt hur mycket hjärtat fylls med kärlek när man kollar på barnen där dom ligger och sover. Det är väl tur att jag har så kasst minne för redan nu har jag glömt hur jobbigt det kan bli ibland. Men nu har det blivit dags för mig att hoppa i säng och ladda om batterierna och hålla tummarna att Enya sover bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar