onsdag 2 maj 2012

10 år i november

Ibland slår det mig att jag inte räknas som en ungdom längre. Börjar snarare bli gammal. Eller vuxen i alla fall. Man kan ju undra vart alla år tog vägen. Men börjar jag tänka efter så har jag ju faktiskt hunnit med rätt mycket de sista 10 åren..

Jag och Pelle träffades bland annat för snart 10 år sen. November 2002. Men redan i augusti samma år började vi prata med varandra. Vi båda spelade dataspelet CS (counter strike) och snackade med varandra via mIRC däremellan. Men så i november bestämde vi tillslut att vi skulle ses. Man kan säga att vi "klickade" direkt. Vilken hunk jag hade fått tag på! Vi satt hela kvällen/natten och pratade och jag skulle sen ta sista nattbussen hem, men den kom aldrig. Vi stod där och väntade och väntade. Till slut kollade jag på tidtabellen och det visade sig då att Pelle hade kollat fel så jag hade missat sista bussen hem (av en ren slump enligt pelle men jag tror fortfarande han gjorde det med flit)! :) Mamma var ju inte direkt glad när jag sen kom hem med första bussen på morgonen. Haha vilka minnen!

Mycket har sen hänt under våra år tillsammans. Har bland annat hunnit utbilda mig till sjuksköterska, skaffat hund (Doris), både hunnit köpa och sen även sälja vårt hus i Skelleftehamn, förlovat oss och senare även gift oss, rest till totalt 26 länder (reste bla jorden runt) och sen även hunnit skaffat 2 underbara barn! Ser fram emot alla år vi även har framför oss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar