måndag 7 maj 2012

Sol!

Idag lyste solen igen så förmiddagen spenderades ute i olika lekparker här omkring. Jasper fick välja och jag, Enya (sovandes i vagnen) och Doris följde efter. Vi började i en liten lekpark borta hos min kompis Eva eftersom jag skulle lämna mitt gravidbälte mot foglossning till henne. Tiden går så fort, hon har redan passerat 20 veckor! Jasper ville sen gå vidare ner till en lite större lekpark där vi var en bra stund. Avslutningsvis blev det lek med grävskopan på vår egen gård, en klar favorit!



Efter lunch fick jag ett spontant besök av min farmor som var ute och cyklade. Hon hade köpt med sig en riktigt härlig och nybakad butterbulle, gahh! Jag som inte får äta nå gofika eller annat onyttigt förrän den 1a Juni!! Fick nöja mig med kaffe och kolla på när hon åt av bullen. Tycker ändå att det har gått väldigt bra än så länge att hålla sig från gosakerna.

Efter besöket av farmor kom först Matilda och sen även Malin och hennes lilla Majken (6 mån) på besök. Mycket trevligt! Det fina vädret höll i sig så när dom skulle gå hem så hängde jag, Enya och Doris med på en härlig promenad. Skulle ju egentligen ha sprungit med Alli idag men promenaden fick räcka som träning för mig eftersom jag fortfarande inte är frisk från min förkylning. Hoppas verkligen att jag blir frisk snarast så jag hinner springa senare i veckan.

Efter middagen blev det en sväng med bilen, pelle och barnen. Det är nämligen dax för Pelle att få sig en riktig och fungerande cykel! Blev dock inget köp idag då paketet inte rymdes i bilen men affär och modell är i alla fall bestämd så snart kan vi ut och cykla allihopa tillsammans. Det ser jag fram emot! :)

1 kommentar:

  1. Tack själva! :) det var trevligt att komma förbi en sväng! :)

    SvaraRadera