tisdag 22 maj 2012

Sovmorgon

Idag tog Jasper en oväntad sovmorgon. Både jag och Pelle kollade på klockan vid 7 men det var fortfarande tyst inne hos Jappe. Pelle gick upp vid 7.30 och började duka fram frukosten och lägga fram kläder till båda barnen. Klockan 8 kom han upp igen och då hade Jasper fortfarande inte vaknat så vi fick lov att väcka han då! Blev lite stressigt att hinna iväg till dagis men tillslut så kom vi iväg, 30min senare än vanligt.

Efter en exkra kopp kaffe ute i solen på altan gick sen jag, Enya och Doris iväg till Eva och hennes hundar Dipsi och Hero. Vi hämtade upp Tuffe som hon är dagmatte åt och gick sen på en långpromenad. I 3/4 byxor och t-tröja/linne satt vi sen och dyrkade solen tills det var dags att hämta Jappe igen.

Dagen fortsatte sen ute på de olika lekplatserna här på gården. Helt otroligt skönt ute! Eftersom det inte blev någon springtur igår så fick det bli en idag. Pelle tog Enya i bärselen och Jasper i cykelvagnen och följde med. Det blev lilla nydala igen men det blev bara 4.8km (28min) som jag sprang. Kändes lite surt att det inte blev 5km men men. Bara 1 vecka kvar nu!! Känns faktiskt rätt bra. Måste bara komma på vad nästa mål ska bli, förslag?? :)

Har förresten förlängt vår "nyttig månad" till den 10/6! Började först bara som en liten tanke som jag dum nog delade med mig av så nu är det tydligen bestämt. Doh! Skönt nog så får jag ju med mig Pelle och Alli, visst? Kanske även nån fler? ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar